Thursday, March 1, 2018

Jihan Jalan Jepun

Hello....
Just nak share cerita last Nov/Dec 2018, me and my cousin went to Tokyo & Osaka, Japan.
I love the view, the clean environment, the culture, the food but not the cold. Nak mandi pun mengigil tau.. suhu paling rendah 0°c. Kalau kat Cameron Highland, 18°C pun dah sejuk. Ni kan pulak kosong.
Tapi overall, memang best la. Kalau korang tanya... Akak nak g Jepun lagi tak? And my answer is YES!
Mula-mula tu kami ke Tokyo, plan trip sendiri. Main redah je. Nasib baik la si doktor (my cousin) ni dah siap google. Kami ke Tokyo Disney Sea je because my cousin said it's one of its kind. Kalau kat tempat lain, banyak Disneyland (Hong Kong, Paris) but only Tokyo has Disney Sea.
Then we took a flight to Osaka. This one we used the travel agent. So, when we arrived, the was someone to pick us at the airport.
Here, everything was arranged by them.
The best part is Universal Studio Japan. I think I like USJ more than Disney Sea. More thrill rides and fun.

Kalau ada rezki lebih, semestinya I want to go there again.

No comments: